Welkom bij Het Landelijk Netwerk Gratis Inloopspreekuur Advocaten:
Een laagdrempelig platform om uw juridische vragen en/of problemen voor te leggen bij een advocatenkantoor in de buurt.
Snel, deskundig en vertrouwelijk.
Geen dure 0900-nummers, maar een persoonlijke beoordeling van uw specifieke juridische situatie.
Onze visie op de juridische wereld
Het Landelijk Netwerk Gratis inloopspreekuur Advocaten (www.inloopspreekuuradvocaat.nl) is opgericht in 2012 door advocaten van Vallenduuk Advocaten en is een idee van mr. Valerie Quirina Vallenduuk, voormalig advocaat-partner bij Vallenduuk Advocaten (tegenwoordig ITL Attorneys Netherlands)
te Haarlem. Onze visie is dat een rechtzoekende een juridisch probleem gratis moet kunnen voorleggen bij de juiste advocaat zonder dat direct de meter begint te lopen. Een gratis juridisch inloopspreekuur biedt u hiertoe een laagdrempelige mogelijkheid. Alle deelnemende advocatenkantoren zijn aangesloten bij de Orde van Advocaten en Raad voor Rechtsbijstand.
Onze missie
Wij hebben één heldere missie: Consumenten en bedrijven een laagdrempelige mogelijkheid bieden om hun juridische kwestie gratis voor te leggen aan een advocaat in de buurt. Dit doen wij door het platform dagelijks te actualiseren en het via diverse (online) kanalen bij een breed publiek zichtbaar te maken. Zowel bij consumenten en bedrijven maar ook bij nog niet aangesloten advocatenkantoren en andere instanties.
Onze aangesloten advocatenkantoren..
- Houden een gratis inloopspreekuur (of spreekuur op afspraak).
- Zorgen dat u snel weet waar u aan toe bent.
- Behandelen uw vragen deskundig en vertrouwelijk.
- Worden beoordeeld op klanttevredenheid.
- U hoeft van tevoren geen afspraak te maken (tenzij anders aangegeven). Wilt u zeker weten dat u uw vraag kunt voorleggen aan de advocaat dan kunt u zich aanmelden via deze site;
- Als u geen afspraak heeft gemaakt via de site dan kan het zijn dat u moet wachten;
- U kunt zich uitsluitend aanmelden voor het spreekuur indien uw zaak of probleem betrekking heeft op een van de rechtsgebieden die het advocatenkantoor van uw keuze behandelt.
- U heeft maximaal een half uur om uw probleem uit te leggen en advies te krijgen om zo de wachttijd voor anderen te beperken;
- Het spreekuur is uitsluitend voor (kennismaking met) nieuwe potentiële cliënten (als u vaste klant bent of al een keer gebruik hebt gemaakt van het spreekuur is het in beginsel niet de bedoeling dat u opnieuw gebruik maakt van het spreekuur);
- Er is ieder spreekuur minimaal een advocaat beschikbaar. Als u zich opgeeft via deze site kan het kantoor daarop het aantal beschikbare advocaten aanpassen;
- De advocaat beziet of in het gesprek uw vraag direct beantwoord kan worden;
- Wanneer geen directe beantwoording van uw vragen mogelijk is kan een verwijzing plaats vinden of een vervolgafspraak gemaakt worden buiten het inloopspreekuur om;
- Bij het maken van een vervolgafspraak zal de advocaat de financiële kant daarvan met u bespreken;
- Houd er wel rekening mee dat er pas rechten ontleend kunnen worden aan de adviezen als er een opdrachtovereenkomst is gesloten met het betreffende advocatenkantoor.
Doorverwijzende organisaties
Een aantal non-profit en/of (semi-) overheidsorganisaties vermelden ons platform ook op hun website:
Nationale Ombudsman
Consumentenbond
Contact met ons
Advocatenkantoren die zich willen aansluiten bij ons platform kunnen zich aanmelden via dit formulier.
Consumenten of bedrijven die een juridische vraag hebben kunnen een advocatenkantoor in de buurt vinden via deze pagina. Vervolgens kunt u zich aanmelden door het formulier in te vullen bij het advocatenkantoor van uw keuze.
Voor overige vragen kunt u terecht op onze contactpagina.
Groene webhosting
Om de milieu-impact van onze website te minimaliseren wordt onze website volledig groen gehost via TransIP. TransIP maakt gebruik van The Datacenter Group en draait daardoor eveneens op 100% Nederlandse windenergie.